Studium Doskonalenia Kompetencji Nauczycielskich
MARKUS
Studia Podyplomowe współorganizowane przez SDKN MARKUS
a prowadzone przez
Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
Wszystkie programy Studiów
Podyplomowych oraz opisy przedmiotów chronione są prawem autorskim.
© dr inż.
Mariusz Kąkolewicz (MARKUS i UAM) oraz dr inż. Marek Goliński
(PP)
Zarządzanie Infrastrukturą Edukacyjną
Prowadzimy nabór na Studia, które będą prowadzone w roku akademickim 2018/2019
Rozpoczęcie zajęć - planowany termin - 20-21 październik 2018
Zajęcia odbywają się 1-2 razy w miesiącu w budynku Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
Poznań, ul. Strzelecka 11
Na pierwsze spotkanie prosimy o zabranie z sobą: kserokopii dowodu osobistego i dyplomu ukończenia studiów, reszta formalności na zajęciach.
Studia podyplomowe
Zarządzanie Infrastrukturą Edukacyjną
https://www4.put.poznan.pl/pl/spis-studiow-podyplomowych/zarzadzanie-infrastruktura-edukacyjna
Studia podyplomowe adresowane są do pracowników
wydziałów/referatów oświaty urzędów samorządu terytorialnego, członków komisji
edukacji rad samorządów oraz dyrektorów szkół i innych placówek edukacyjnych.
Zajęcia na Studium odbywają się na Politechnice Poznańskiej. Wszystkie zajęcia prowadzą nauczyciele akademiccy oraz specjaliści – praktycy w zagadnieniach przedmiotowych.
Koszt udziału w dwusemestralnych Studiach Podyplomowych w roku 2018/2019 wynosi 4400 zł
O przyjęciu na Studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Osoby zainteresowane, prosimy o zgłoszenie telefoniczne 601 914 962 lub mailowe sekretariat@markus.edu.pl lub Marek.Golinski@put.poznan.pl
Program SP oraz opis przedmiotów chroniony jest prawem autorskim. © Mariusz Kąkolewicz (MARKUS i UAM) oraz Marek Goliński (PP)
Architektura i ergonomia budynku szkolnego
Program przedmiotu
obejmuje zagadnienia zależności komfortu psychofizycznego ucznia od
architektury obiektu szkolnego i jej wpływ na przebieg i efekty procesu
edukacyjnego oraz bezpieczeństwo ucznia.
Optymalizacja energetyczna
budynku
Program przedmiotu
obejmuje zagadnienia związane z możliwościami optymalizowania kosztów ogrzewania
budynków szkolnych, zarówno w przypadku wznoszenia nowych obiektów, modernizacji
już istniejących i wartych wprowadzenia korekt już istniejących rozwiązań w
zakresie ogrzewania i odbiorników energii.
Ergonomia stanowiska pracy
uczącego się
Zagadnienia poruszane na
tym przedmiocie odnoszą się do psychofizycznych uwarunkowań stanowiska pracy
ucznia w rożnych formach pracy edukacyjnej na różnych przedmiotach.
Mikroklimat pomieszczeń
edukacyjnych
Zagadnienia przedmiotu
koncentrują się na niezmiernie ważnym wpływie mikroklimatu w sali edukacyjnej,
szczególnie stężenia CO2, na możliwości percepcyjne, efektywność
procesu uczenia się i zdrowie uczniów i nauczycieli. Zagadnienia właściwej
wentylacji pomieszczeń szkolnych rozważane będą w kontekście możliwości
równoczesnego obniżenia kosztów ogrzewania. Uczestnicy będą także wykonywali
praktyczne pomiary i ćwiczenia w tym zakresie.
Akustyka pomieszczeń
edukacyjnych
Zagadnienia akustyki
pomieszczeń, objęte programem przedmiotu, mają wpływ nie tylko na odczuwany w
szkole hałas, ale przede wszystkim warunkują możliwości określonej organizacji i
formy pracy na lekcjach oraz mają zasadniczy wpływ na odczuwalny przez uczniów i
nauczycieli poziom zmęczenia pracą w szkole. Przedstawione będą m.in. niedrogie
możliwości zwiększania i poprawy komfortu akustycznego w klasach, na korytarzach
i innych pomieszczeniach szkolnych.
Oświetlenie sali edukacyjnej
Tematyka przedmiotu
obejmuje możliwości optymalizacji oświetlenia pomieszczeń szkolnych i jego
wpływu na efektywność uczenia się, zmęczenie oraz zdrowie uczniów i nauczycieli
przy równoczesnej optymalizacji kosztów zużycia energii elektrycznej.
Wyposażenie medialne i
infrastruktura teleinformatyczna
Przedmiot obejmuje
zagadnienia niezbędnego wyposażenia szkoły w narzędzia medialne (dawniej
nazywane środkami dydaktycznymi), zasady i wpływ ich wykorzystywania przez
ucznia i nauczyciela na osiągane efekty edukacyjne oraz zagadnienia
optymalizacji rozwiązań infrastruktury teleinformatycznej i jej wykorzystywania
w pracy ucznia i nauczyciela dla poprawy jakości procesu kształcenia.
Zarządzanie kosztami eksploatacji i utrzymania budynku
Koszty eksploatacji i
utrzymania infrastruktury szkolnej są pochodnymi rozwiązań przyjętych w
obszarach omawianych na innych przedmiotach. W ramach tych zajęć skoncentrujemy
się na analizach porównawczych ekonomiki finansowania szkoły dla poszczególnych
rozwiązań.
Praktyka terenowa i pomiarowa
Praktyka obejmować
będzie analizę kosztów funkcjonowania i utrzymania konkretnych obiektów
szkolnych/edukacyjnych i możliwości ich redukcji. Praktyki obejmują także
przeprowadzanie pomiarów i analizę krytycznych parametrów mających bezpośredni
wpływ zarówno na warunki i efektywność pracy szkolnej i zdrowie uczniów i
nauczycieli, a także uwzględniania wpływu mierzonych parametrów na koszty
utrzymania obiektów szkolnych.
Seminarium dyplomowe
Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie - 601 914 962
Termin przyjmowania zgłoszeń | do zebrania grupy / październik 2018 |
Czas trwania studiów podyplomowych | dwa semestry - 200 godzin |
Koszt udziału | 4400 zł (2 x 2200 zł / semestr) |
Ilość miejsc | 20 - 40 |
Kandydaci na Studium | osoby z wyższym wykształceniem (lic., inż. lub mgr) |
Zasady rekrutacji | decyduje kolejność zgłoszeń |
Planowany termin rozpoczęcia zajęć | po zebraniu grupy - październik 2018 |
Planowany termin zakończenia Studium | czerwiec 2019 |
Zaliczenie studium | test egzaminacyjny |
Praca dyplomowa | projekt końcowy |
Świadectwo | świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych PP |
Uzyskane kompetencje | umiejętność audytu, planowania i zarządzania infrastrukturą edukacyjną |
Strona główna | O Studium | Zasady naboru | Kontakt |